Μαθήματα ΠΜΣ

Η διδασκαλία των μαθημάτων του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) πραγματοποιείται για τα οκτώ (8) υποχρεωτικά μαθήματα εξ’ ολοκλήρου με μεθόδους εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, οι οποίες περιλαμβάνουν τόσο σύγχρονη διδασκαλία μέσω της πλατφόρμας MS Teams, όσο και ασύγχρονη διδασκαλία μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eClass.

Για δύο (2) εκ των υποχρεωτικών μαθημάτων, η διδασκαλία πραγματοποιείται με συνδυασμό δια ζώσης και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, με αναλογία οκτώ (8) ωρών δια ζώσης διδασκαλίας και δεκαοκτώ (18) ωρών εξ’ αποστάσεως διδασκαλία ανά μάθημα.

Το Π.Μ.Σ. αξιοποιεί ένα ευρύ φάσμα σύγχρονων και ποικίλων μεθόδων διδασκαλίας, οι οποίες ενισχύουν τη συμμετοχή, τη συνεργασία και την ενεργό εμπλοκή των φοιτητών στη μαθησιακή διαδικασία. Περιλαμβάνει διαλέξεις, σεμιναριακές ασκήσεις και προσομοιώσεις, καθώς και μελέτες περίπτωσης και κλινικά σενάρια που προάγουν την πρακτική εφαρμογή της γνώσης.

Επιπλέον, εφαρμόζονται βιωματικές ασκήσεις και τεχνικές «ice-breaking» για την ενίσχυση της ομαδικής συνοχής, ενώ αξιοποιείται η αφήγηση (storytelling) ως εργαλείο εμβάθυνσης στην εμπειρική γνώση. Η μάθηση υποστηρίζεται επίσης μέσα από ατομικές και ομαδικές εργασίες, την ανταλλαγή γνώσης μεταξύ ομοτίμων (peer-to-peer education) και την ομαδοσυνεργατική μάθηση — τόσο σε τυπικό όσο και σε άτυπο πλαίσιο — με τη χρήση τεχνικών όπως το role playing.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη μάθηση βάσει διερεύνησης (research-based learning), μέσω της μελέτης επιστημονικών άρθρων και της αξιοποίησης βάσεων δεδομένων, προκειμένου να αναδειχθεί η σημασία της ερευνητικής μεθοδολογίας. Η παρουσίαση εργασιών ενισχύει τη συνεργατική μάθηση, ενώ ο καταιγισμός ιδεών (brainstorming) προάγει τη γνωστική ανάπτυξη, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία.

Τέλος, εφαρμόζεται και η μάθηση βάσει έργου (project-based learning), μέσα από εργαστήρια (workshops) και σύνθετες μελέτες περίπτωσης, τα οποία ενισχύουν την ομαδικότητα, την κριτική και αναλυτική σκέψη, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, καθώς και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, προσφέροντας στους φοιτητές μια ολοκληρωμένη και πρακτικά προσανατολισμένη εκπαιδευτική εμπειρία.

Με την επιτυχή παρακολούθηση του Π.Μ.Σ. «Προηγμένη Νοσηλευτική Πρακτική», οι απόφοιτοι αναμένεται να κατέχουν τα ακόλουθα μαθησιακά αποτελέσματα:

Αξιολόγηση επίδοσης φοιτητών

Οι διαδικασίες αξιολόγησης διαμορφώνονται σε συνάρτηση με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα εκάστου μαθήματος, διασφαλίζοντας την ευθυγράμμιση μεταξύ διδακτικών στόχων, μεθοδολογίας και αποτίμησης. Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών δεν αποτελεί απλώς μέσο μέτρησης της μαθησιακής επίτευξης, αλλά αναδεικνύεται ως παιδαγωγικό εργαλείο με διττό ρόλο: αφενός λειτουργεί ως μηχανισμός ενεργητικής εμπλοκής των φοιτητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία  και αφετέρου ως συστηματικό πλαίσιο ανατροφοδότησης και συνεχούς βελτίωσης, τόσο για τους διδασκομένους όσο και για τους διδάσκοντες.  

Η αξιολόγηση και βαθμολόγηση των φοιτητών/τριών σε κάθε μάθημα αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του διδάσκοντος και πραγματοποιείται με πλήρη αυτοτέλεια σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα. Βασίζεται σε αντικειμενική εκτίμηση της απόδοσης του/της φοιτητή/τριας στο συγκεκριμένο μάθημα, όπως αυτή τεκμηριώνεται μέσω εργασιών, εξετάσεων ή άλλων μορφών αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση μπορεί να λάβει δύο μορφές:
α) Διαμορφωτική αξιολόγηση, η οποία ενσωματώνεται στη διδακτική διαδικασία και λειτουργεί ως μηχανισμός ανατροφοδότησης και συνεχούς παρακολούθησης της μαθησιακής πορείας των φοιτητών/τριών.
β) Τελική αξιολόγηση αποκτηθεισών γνώσεων και δεξιοτήτων, η οποία πραγματοποιείται μέσω εξετάσεων κατά τις προβλεπόμενες εξεταστικές περιόδους.

Η τελική εξέταση κάθε μαθήματος μπορεί να λάβει διάφορες μορφές — γραπτή ή προφορική δοκιμασία, εκπόνηση εργασιών ή άλλες διαδικασίες που ορίζει ο/η διδάσκων/ουσα. Εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση κατά την οποία υφίσταται διαφορετική απόφαση της Συντονιστικής Επιτροπής (Σ.Ε.) του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών.

Οι εξετάσεις διεξάγονται δύο φορές τον χρόνο, στο πέρας κάθε διδακτικού εξαμήνου.

Αξιολόγηση διδασκόντων

Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές αξιολογούν ανώνυμα τους διδάσκοντες βάσει ειδικού ερωτηματολογίου από την ΜΟΔΙΠ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Η Διεύθυνση του Π.Μ.Σ. ενθαρρύνει τη συμμετοχή των φοιτητών στην αξιολόγηση, προκειμένου αυτή να λαμβάνεται υπόψη στην αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών.

Οδηγός Σπουδών

Περιγράμματα Μαθημάτων