Μαθήματα ΠΜΣ
Η διδασκαλία των μαθημάτων του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) πραγματοποιείται για τα οκτώ (8) υποχρεωτικά μαθήματα εξ’ ολοκλήρου με μεθόδους εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, οι οποίες περιλαμβάνουν τόσο σύγχρονη διδασκαλία μέσω της πλατφόρμας MS Teams, όσο και ασύγχρονη διδασκαλία μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eClass.
Για δύο (2) εκ των υποχρεωτικών μαθημάτων, η διδασκαλία πραγματοποιείται με συνδυασμό δια ζώσης και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, με αναλογία οκτώ (8) ωρών δια ζώσης διδασκαλίας και δεκαοκτώ (18) ωρών εξ’ αποστάσεως διδασκαλία ανά μάθημα.
Το Π.Μ.Σ. αξιοποιεί ένα ευρύ φάσμα σύγχρονων και ποικίλων μεθόδων διδασκαλίας, οι οποίες ενισχύουν τη συμμετοχή, τη συνεργασία και την ενεργό εμπλοκή των φοιτητών στη μαθησιακή διαδικασία. Περιλαμβάνει διαλέξεις, σεμιναριακές ασκήσεις και προσομοιώσεις, καθώς και μελέτες περίπτωσης και κλινικά σενάρια που προάγουν την πρακτική εφαρμογή της γνώσης.
Επιπλέον, εφαρμόζονται βιωματικές ασκήσεις και τεχνικές «ice-breaking» για την ενίσχυση της ομαδικής συνοχής, ενώ αξιοποιείται η αφήγηση (storytelling) ως εργαλείο εμβάθυνσης στην εμπειρική γνώση. Η μάθηση υποστηρίζεται επίσης μέσα από ατομικές και ομαδικές εργασίες, την ανταλλαγή γνώσης μεταξύ ομοτίμων (peer-to-peer education) και την ομαδοσυνεργατική μάθηση — τόσο σε τυπικό όσο και σε άτυπο πλαίσιο — με τη χρήση τεχνικών όπως το role playing.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη μάθηση βάσει διερεύνησης (research-based learning), μέσω της μελέτης επιστημονικών άρθρων και της αξιοποίησης βάσεων δεδομένων, προκειμένου να αναδειχθεί η σημασία της ερευνητικής μεθοδολογίας. Η παρουσίαση εργασιών ενισχύει τη συνεργατική μάθηση, ενώ ο καταιγισμός ιδεών (brainstorming) προάγει τη γνωστική ανάπτυξη, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία.
Τέλος, εφαρμόζεται και η μάθηση βάσει έργου (project-based learning), μέσα από εργαστήρια (workshops) και σύνθετες μελέτες περίπτωσης, τα οποία ενισχύουν την ομαδικότητα, την κριτική και αναλυτική σκέψη, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, καθώς και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, προσφέροντας στους φοιτητές μια ολοκληρωμένη και πρακτικά προσανατολισμένη εκπαιδευτική εμπειρία.
-
ΜΑ 01: Αξιολόγηση Υγείας Λήψη Θεραπευτικών αποφάσεων και Προηγμένη Νοσηλευτική Πρακτική (6 ECTS)
-
ΜΑ 02: Προηγμένη Νοσηλευτική Πρακτική. Εξελίξεις και Ερευνητικά Δεδομένα στην Επείγουσα Φροντίδα Υγείας (6 ECTS)
-
ΜΑ 03: Ποιότητα και Ασφάλεια στην Προηγμένη Νοσηλευτική Πρακτική (6 ECTS)
-
ΜΑ 04: Προηγμένη Ψυχοκοινωνική Νοσηλευτική Φροντίδα Υγείας (6 ECTS)
- ΜΑ 05: Επιδημιολογία – Μεθοδολογία Ποσοτικής Έρευνας (6 ECTS)
Σύνολο: 30 ECTS
-
ΜΑ 06: Ενδυνάμωση και Επικοινωνία στην Προηγμένη Νοσηλευτική Πρακτική (6 ECTS)
-
ΜΑ 07: Εφαρμοσμένη Φαρμακολογία για την Προηγμένη Νοσηλευτική Πρακτική (6 ECTS)
-
ΜΑ 08: Προηγμένη Νοσηλευτική Τηλεματική Παρακολούθηση ασθενών (6 ECTS)
-
ΜΑ 09: Προηγμένη Νοσηλευτική Φροντίδα τραύματος (6 ECTS)
-
ΜΑ 10: Μεθοδολογία Ποιοτικής Έρευνας (6 ECTS)
Σύνολο: 30 ECTS
- ΜΑ11: Διπλωματική Εργασία (30 ECTS)
Σύνολο: 30 ECTS
Με την επιτυχή παρακολούθηση του Π.Μ.Σ. «Προηγμένη Νοσηλευτική Πρακτική», οι απόφοιτοι αναμένεται να κατέχουν τα ακόλουθα μαθησιακά αποτελέσματα:
- πολύ εξειδικευμένες γνώσεις, μερικές από τις οποίες είναι γνώσεις αιχμής στην κλινική πρακτική που αποτελούν τη βάση για πρωτότυπη σκέψη και για την σχεδίαση εξατομικευμένων πλάνων νοσηλευτικής φροντίδας,
- πολύ εξειδικευμένες γνώσεις και κριτική γνώση των ζητημάτων προηγμένης νοσηλευτικής πρακτικής ώστε να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους νοσηλευτικής, να συμβάλλουν στη διεπαγγελματική συνεργασία και να εφαρμόζουν βέλτιστες πρακτικές σε διάφορα περιβάλλοντα υγειονομικής περίθαλψης.
- πολύ εξειδικευμένες γνώσεις ώστε να προσδιορίζουν τις κατάλληλες κλινικές παρεμβάσεις και στρατηγικές διαχείρισης της νοσηλευτικής φροντίδας
- πολύ εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με τις κατευθυντήριες οδηγίες και διαδικασίες για την εφαρμογή και παρακολούθηση των αποτελεσμάτων της παρεχόμενης καθημερινής προηγμένης νοσηλευτικής πρακτικής βασισμένης σε ενδείξεις σε εθνικό και διεθνές πλαίσιο
- εξειδικευμένες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, οι οποίες απαιτούνται στην έρευνα προκειμένου να αναπτυχθούν νέες γνώσεις και διαδικασίες και να ενσωματωθούν γνώσεις από διαφορετικά πεδία νοσηλευτικής.
- εξειδικευμένες δεξιότητες και να ενεργοποιούν τεχνικές ηγετικών ικανοτήτων που να διασφαλίζουν την κλινική αποτελεσματικότητα και την καταλληλόλητα της υγειονομικής περίθαλψης.
- ικανότητες ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται και να μετασχηματίζουν κλινικά περιβάλλοντα εργασίας που είναι σύνθετα, απρόβλεπτα και απαιτούν νέες στρατηγικές προσεγγίσεις.
- ικανότητες ώστε να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη συνεισφορά στις γνώσεις και πρακτικές ή/και για την αξιολόγηση της στρατηγικής απόδοσης διεπαγγελματικών κλινικών ομάδων.
- ικανότητες ώστε να εφαρμόζουν στρατηγικές και τεχνικές επικοινωνίας, συμβουλευτικής και διαπραγμάτευσης.
- ικανότητες ώστε να σχεδιάζουν και εκτελούν νοσηλευτικές παρεμβάσεις βασισμένες σε ενδείξεις
Αξιολόγηση επίδοσης φοιτητών
Οι διαδικασίες αξιολόγησης διαμορφώνονται σε συνάρτηση με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα εκάστου μαθήματος, διασφαλίζοντας την ευθυγράμμιση μεταξύ διδακτικών στόχων, μεθοδολογίας και αποτίμησης. Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών/τριών δεν αποτελεί απλώς μέσο μέτρησης της μαθησιακής επίτευξης, αλλά αναδεικνύεται ως παιδαγωγικό εργαλείο με διττό ρόλο: αφενός λειτουργεί ως μηχανισμός ενεργητικής εμπλοκής των φοιτητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία και αφετέρου ως συστηματικό πλαίσιο ανατροφοδότησης και συνεχούς βελτίωσης, τόσο για τους διδασκομένους όσο και για τους διδάσκοντες.
Η αξιολόγηση και βαθμολόγηση των φοιτητών/τριών σε κάθε μάθημα αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του διδάσκοντος και πραγματοποιείται με πλήρη αυτοτέλεια σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα. Βασίζεται σε αντικειμενική εκτίμηση της απόδοσης του/της φοιτητή/τριας στο συγκεκριμένο μάθημα, όπως αυτή τεκμηριώνεται μέσω εργασιών, εξετάσεων ή άλλων μορφών αξιολόγησης.
Η αξιολόγηση μπορεί να λάβει δύο μορφές:
α) Διαμορφωτική αξιολόγηση, η οποία ενσωματώνεται στη διδακτική διαδικασία και λειτουργεί ως μηχανισμός ανατροφοδότησης και συνεχούς παρακολούθησης της μαθησιακής πορείας των φοιτητών/τριών.
β) Τελική αξιολόγηση αποκτηθεισών γνώσεων και δεξιοτήτων, η οποία πραγματοποιείται μέσω εξετάσεων κατά τις προβλεπόμενες εξεταστικές περιόδους.
Η τελική εξέταση κάθε μαθήματος μπορεί να λάβει διάφορες μορφές — γραπτή ή προφορική δοκιμασία, εκπόνηση εργασιών ή άλλες διαδικασίες που ορίζει ο/η διδάσκων/ουσα. Εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση κατά την οποία υφίσταται διαφορετική απόφαση της Συντονιστικής Επιτροπής (Σ.Ε.) του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Οι εξετάσεις διεξάγονται δύο φορές τον χρόνο, στο πέρας κάθε διδακτικού εξαμήνου.